RELIGIA

Zadania 6.04 - 8.04.2020

1. Zapoznać się z tekstem biblijnym o uroczystym wjeździe Pana Jezusa do Jerozolimy ( poprosić rodziców o przeczytanie)- Pismo Święte lub Internet- Ewangelia według Św. Jana, rozdział 12, wersety 12 do 15 ( włącznie)

< J 12, 12- 15 >

2. Wykonać zadania z ćwiczeń str.74 - 75, temat: Radośnie witamy  Jezusa Króla - Niedziela Palmowa.

Pani Grażyna Godlewska poleca

1. Moje kolorki

https://www.facebook.com/marta.murawskaaa/videos/2476416379242509/?t=0

2. Zwierzęta z papieru

https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=1329358753910237

3. 24 zabawne i proste rysunki dla dzieci

https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=3181074555451302

4. Learning through movement – Kleurenpalet

https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=1363217783881059

LOGOPEDIA

1. Gimnastyka dla języka - pobierz

2. Ćwiczenia oddechowo-słuchowe - pobierz

3. Logotomy syczące - pobierz

4. Rysunek - pobierz

5. Rysunek - pobierz

Sposób na nudę, Zagadki i wiersze czyta Anna Mytkowska

https://youtu.be/Rn5YqIDX9dk

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

1. SŁUCHANIE TEKSTU czytanego przez rodzica. Wysłuchanie i omówienie opowiadania „Wielkanocna przygoda” (Teksty opowiadań).
 Przykładowe pytania:
–  O jakich tradycjach wielkanocnych opowiadał Adam? (o pieczeniu mazurków i malowaniu pisanek)
–  Czy wszystkie przygotowania do świąt były udane? (nie wszystkie, pisanki zostały zmiażdżone, siadła na nich sąsiadka, pudełko 
    z mazurkami zostało pomylone z pudełkiem z ozdobami świątecznymi, pomyłkę naprawiła sąsiadka
– przywiozła rodzinie właściwe pudełko)
– Czyj mazurek zwyciężył w konkursie? (w konkursie wszystkie mazurki zdobyły pierwsze miejsce)
 PRACA PLASTYCZNA. Pisanki – malowanie i farbowanie wydmuszek.
  LICZENIE pełnymi dziesiątkami – dodawanie i odejmowanie, zapisywanie działań (Podręcznik „Na tropach matematyki”, cz. 2, str. 34-35).
Propozycja:

PISANKI – MOZAIKI

MATERIAŁY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE:   wydmuszki,  skrawki samoprzylepnego papieru kolorowego lub różnorodnych papierków i klej,   małe, plastikowe pojemniczki, mała wykałaczka, nitka, ołówek, pędzelek do kleju.
KROK PO KROKU: Przed przystąpieniem do naklejania papierków na wydmuszki uczniowie przygotowują w grupach warsztat pracy. Każdy kolor i gatunek papieru wkładają do osobnego pojemnika.
 
Pojemniki z papierem mogą być wspólne dla kilku osób. Każdy z uczniów nalepia papierki według własnego pomysłu.
Zaznacza ołówkiem na wydmuszce kształt, który wylepi. Mogą to być pionowe i poprzeczne pasy, fale, koła. Nalepia małe kawałeczki papieru. W tym celu odrywa z kawałka potrzebną mu wielkość, a resztę odkłada do właściwego pojemnika.
Skrawkami papieru okleja całą wydmuszkę, zostawiając jeden otwór na nitkę do zawieszenia. 
Na koniec maluje nalepiankę klejem, aby uzupełnić luki i nadać ozdobie błyszczący wygląd. Kiedy klej na wydmuszce wysycha, można przygotować zawieszenie.
Nitkę zawiązujemy na kawałku patyczka i wsuwamy w otworek.
Takie ozdobne pisanki, zawieszone na gałązkach, pięknie udekorują wiosenne bukiety. Zawieszone szeregowo, na różnych wysokościach, tworzą atrakcyjne mobile.
2. WIELKANOCNE ZAGADKI . Dzieci otrzymują paski z kilkoma zdaniami, które należy dokończyć. Przykładowe zdania.
Malowane jajka ………
Upleciony z wikliny, w Wielką Sobotę, umieszczamy w nim pokarmy ………….
Małe żółte pisklęta …………..
Szary, skoczny, czekoladowy – wielkanocny ………..
Kruche ciasto wielkanocne ozdobione migdałami i lukrem lub utwór muzyczny ……………
SŁUCHANIE czytanego przez nauczyciela tekstu ks. J. Twardowskiego pt. „Dwa święta” (Internet).
OMÓWIENIE TEKSTU, udzielanie przez dzieci odpowiedzi na pytania:
– Jak myślisz, które ze świąt bardziej lubił autor tekstu?
– Które święto Ty lubisz i dlaczego?
– Cóż ważnego przynoszą ludziom obydwa święta? (radość, nadzieję, miłość) 
3. "Eduelo"
 
Propozycje zabaw:
1. Lubimy się ruszać
2. Dodawanie z pprzekraczaniem progu dziesiątkowego
 
JĘZYK ANGIELSKI
 

3. Easter- piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=85iD8QA9X_M